måndag 18 november 2019

Diva på berget!

Det här gick ju smidigare än jag någonsin hade kunnat tro! Jag frågade hotellet var turistinformationen fanns. De undrade vad jag vile veta och när jag sa mount Elgon, så visade det sig att de arrangerar "all-inclusive-turer". Något dyrare än jag tänkt mig (700USD), men det får det vara värt. Då kan jag komma iväg redan idag och alldeles strax :) Vilket innebär att jag får en extra dag. I denna all-inclusive ingår två beväpnade guider (obligatoriskt i naturreservat) men även en bärare och en kock plus all utrustning såsom tält och sovsäck samt all mat. Väldigt annorlunda mot svenska fjällturer... Jag kommer känna mig som en riktig diva som ensam ackompanjeras av fyra "servicemän". Hahaha.

Det trista i kråksången är att det känns som att jag har en förkylning på g. Håll tummarna att den håller sig borta.

På återhörande om 5 dagar eller nåt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar